Monday, November 28, 2011

Shopping with T, new hair colour, and Wedding/Richard III トリシーちゃんと買物、新しい髪色、結婚式と「Richard III」のプレイ


Yahho---! (Ignore the glasses nose bridge marks in the photo above)

So I did several things over the past three days! On Thursday, I went out with Tishay to some nail polish/makeup spree-showroom thing. Thankfully, I spent less than half of what she did~ ( ̄▽+ ̄*) On Friday, I went to get my hair dyed! And then on Saturday, I went for one of my co-Civics Tutor's wedding in the morning (which I was late but still in time for), then for the Richard III play at night.

やっほーーー!(上のセルカで鼻の眼鏡ブリッジマークに目をつぶってくれ〜)

今週いっぱい出かけましたぞ〜〜〜☆
木曜日はトリシーちゃんと買物に行きました!メイクのフリマに行ったけど、良かったあんまり金使ってなかった!(^o^;)
そんで、金曜日は髪を染めに行きました、茶色になったよ〜ん!♡
土曜日は元担任先生の結婚式に行った、そして夜で同級生とシェークスピヤーの『Richard III』って言うプレイを見に行きました。




Let's go in chronological order~! After the showroom, T and I went to Jurong Point despite our dying feet. The Christmas decorations are starting to appear everywhere!

まずは木曜日。フリマの後で、アタシとトリちゃんは脚が超痛いながら「ジュロン・ポイント」って呼ばれモールに行きました!クリスマスのデコが出るよねーーー☆



JP's Yamakawa Super is moving so there's a big sale there! Bought the amazing Heartful Pocky which I've been wanting since it first came out!!! The Pocky sticks are heart-shaped at the cross section! I cleared out their whole stock, hehe~

山川スーパーで♥ハートフルポッキー♥を買いました!
昔からもうこれを欲しかったけど、シンガポールで見つけられなかった...
でもここで売ってそうから店の全部買った(笑)。
ポッキースティックはハート方ですよ〜♡



Went to the Japanese food village/street in JP to get lunch.

モールの和食通りで昼ご飯を買いに行った。


Got some onigiri for lunch!

おにぎりを食べました!



Tishay a.k.a. T

トリシーちゃん☆



A hat I bought that day. I got this and a bag for $35, bargained down from $43! ^o^ I also got a fur vest for $14 cheaper hurhurhur (⌒¬⌒*)

あの日買ったの帽子。
これとバッグは¥2500ぐらいだったけど、¥2000で買ったよ〜ん。^o^
ファーベストも¥800安く買ったよ〜笑




Next up is Friday! Went to dye my hair. For reference, here's a photo of my (very silky smooth) original jet-black hair.

次は金曜日だ!髪を染めに行った。上の写真は染める前の真っ黒髪です。


Me at the salon~ (Shunji Matsuo i*con)

サロンでセルカ〜(シュンジ・マツオ アイコン)


And the result! The shade varies with lighting, and I edited this to the lightest my hair appears under sunlight.

結果はこの茶色です〜!
違うライティングは違う明るさけど、この写真エディットしたり、日照で一番明るさを見させて上げる。




Finally, Saturday morning- the wedding! Brilliant me spent too long curling my hair (which straightened itself out by the time I got to the wedding anyway ¬_¬) and so I was incredibly late. I hadn't even changed when everyone had met at the MRT station already! Yet, I still managed to fly down and make it some time before the wedding started~ ^o^/

最後は土曜日です。
朝は元担任先生の結婚式でした。
アタシは髪をスタイル時間長過ぎました、結局めっちゃ遅れて!
皆はもう駅で会った時アタシはまだ家で、しかもまだ着替えてない!
でもなんかぎりぎりで間に合ったわーーー☆



OOTD shot x2! Incidentally, the skirt is the one I bought with Jessica on Wednesday. And the hat is the one I bought with Tish above!

私服写真〜☆
ところで、そのスカートは火曜日でジェッスと買ったのパフスカートです。
そして帽子は先のトリシーちゃんと買った帽子です。


The key point is the bead collar! I did a post on fashion collars here before~

ポイントはこのビーズ付け衿でっす!♡
前にこのブログで付け衿を大好きと行ったですよね〜



And a whole bunch of selcas for you~

っといっぱいセルカにして上げる〜♡
デカ目メイクを試して見た〜〜〜☆
似合ってるよねー?笑




After the wedding, Rachel actually went for church while Huishan and I went home. I went home only because I forgot to bring my Richard III text earlier (-з-). But after that, we met some time before the play to go shopping and I got some new shoes (pictured in the full-body OOTD above) because 1. my jelly flats (my only flats) broke and 2. my heels were killing me. I also finally got my prom dress!

結婚式の後で、レイチェルは教会に行きました、そしてアタシとヘイシャンは帰りました。
実はね、アタシの帰る理由は『Richard III』の本を忘れただけです。
とにかく、アタシたち三人はプレイの何時間前にまた会えたり、買物に行きました!☆
アタシは先の私服写真で着たの靴を買いました。
なぜか、アタシの1つだけのフラッツが何週前に壊れたから新しいフラッツが必要なんだ、そしてあの日着たのヒールは痛過ぎてガマン出来なかったから新しい靴を買いました。
あの日やっとプロムドレスも買った〜〜〜☆




Lastly, the play! To be honest, I found it largely boring because I can't really appreciate Shakespeare. I went for the play mainly because I thought it'd be interesting watching something I've studied, and that it'd be fun reading the lines from my text as the actors acted it out. However, the play was more humourous that I read the text to be (which I didn't really like cos I believe it should be more serious), and I slept through one or two scenes. I think the most riveting scene was the final one, where Richmond slayed Richard with a grand, dramatised swordfighting episode. I was probably most awake then.

The play ended at 11.30pm and we got out around 11.40, which was horrible because the last train was at 11.50 and we were quite far from the station, so Rachel and I literally raced through like 3 huge malls to get to the station in 5 minutes!!! I also discovered that I left my precious, expensive, painstakingly-dragged-back-from-Tokyo umbrella in the shoe shop, but beloved Rachel retrieved it for me the following morning~! ♡

最後の最後は土曜日の夜のプレイでした。
実はね、アタシはプレイが結構つまらなかったと思った。
あんまりシェークスピヤが好きくないからね。
最近の大試験のために文学で二年このプレイを勉強したから見に行ったら面白いかもと思った。
でも今回の舞台劇と本のプレイはちょっと違うだった。
アタシは舞台劇より本のプレイが面白いと思います。
プレイ中で少し寝たね...
一番面白いのシーンはRichardが殺されたの最後のシーンでした。
大騒ぎで殺陣なシーンだったからね。
あん時覚まさせたね!笑

プレイは午後11時半で終わったけど、やっとシアターから出た時間は11時40分ぐらいね。
最後の電車は11時50分からそれは大変なことだった!!!((((((ノ゚⊿゚)ノ
しかも、シアターは駅と結構遠いですよ。
アタシとレイチェルは超速いで走りました、結局なんかぎりぎりで間に合った!!!
でもその時気づいた、アタシは東京で買ったの高い傘が靴屋で残りました!!!
超心配したけど、次の朝でレイチェルがその店に戻った、アタシの傘を見つかりましたーーー!
レイチェルありがとう〜〜〜♡




Just a simple snack I had yesterday: white chocolate chips tossed with cinnamon sugar! Try it!

昨日食べたの簡単で作るシンプルなスナックです。ホワイトチョコチップはシナモンシュガーを加えるで完成!試して見てね!


That's about it for these past few days! Presently I don't have plans for the next two days, but from Wednesday onwards I have plans every day for about a week! So next time I'll have lots to blog about~

はい、今回はここまで。
現在この2日は暇だけど、水曜日から毎日約束があるよ〜ん!☆
だから次回はいっぱいここでアップしまーす♡

じゃじゃじゃ、次回までね!
またね〜

☆サニー♡

No comments:

Post a Comment