Thursday, September 20, 2012

友達☆ My friends~


I tend to stay trapped in Mitaka/Musashisakai every weekday and can only go out on weekends so expect to only see お出かけ photos once a week. Anyway, this post is dedicated to my friends here in Tokyo, because I'm pretty sure my parents think I can't make any friends.


On Saturday, I went to Harajuku with Yurie~~~ Yurie is my roommate in 3WD, and believe it or not- she's 22 this year. ૮( ऀืົཽु ˙̫̮ ऀืົཽू)ა✧ I can't even begin to count how many people thought I was the senior roommate of the two of us...


Yurie is superduper cute and epic is so many ways. >3< She's prolly murder me in my sleep if I reveal all her embarrassing (but cute) points publicly though.



Next is Mai, my neighbour in 206 and an unwilling half-member of the Makeup & Selca Circle because I'm dragging her in (she's strangely against selca-ing). I go to her to talk about a lot of things. =͟͟͞͞ ऀืົཽ≀ ͔ ͕̮ ऀืົཽ✧ 色々な事ね・・・ She's a 15Septen but my age D: I feel so olddddd for a 16Septen. But if she keeps sleeping in and skipping classes, she'll prolly graduate the same year as me HAHA!



Wonちゃん from room 209 and the Makeup & Selca Circle. ʕ•̫͡•ིʔྀ


Photo by Kanako

There are also other 16Septens from other dorms I'm friends with, like Barbie and Kanako here. There are many more but at the moment this is the most recent photo from when I went out with these two~ And omg Kanako knows CREAM and knows Minami personally so she's going to the live with me at the end of the month yay yay yayyyyy~~~~~ Finally someone who knows of CREAM!!!



And from my JLP is Grace, doing Rola's "okke~" with me during lesson. ^3^


Of course, I have many many manyyyyy more friends (really), but I like keeping my blog visual, so since I don't have (pretty) photos of (myself with) them, I'll save that for some other day.

On Sunday, I went to church in Kichijoji with Wonちゃん and Keigo because Ochanomizu is kinda far, even if it's the only place that sells my corn snack... Unfortunately, because it's so near, we biked there. Except that by bike it suddenly becomes not that near- it was about 8km. So in total I biked over 16km, part of which was in pouring rain.

Apart from that, I've also been spending a lot of time on Bakayama with various people and I've become used to lying on dewy grass. I also need to do my laundry a lot more often because of that. But I'm too lazy to, so I'm kinda out of clothes to wear. Hanging laundry is also such a chore.

Tokyo is tragically not becoming any cooler at all, so it looks like I'll be in my t-shirts and shorts for a few more months (thank God I bought more). I need to go hang my laundry soon (or not), so じゃね〜

♡サニー☆

2 comments:

  1. LOL just curious, but are the lectures (e.g. the philo one) in Japanese or english o.O Also, do you talk to your friends in map or english ? hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. They're in English because that course is offered in English only. When choosing termly courses, you can see if the course is E or J and choose by language. I have no confidence to take lectures in J yet, so I'm taking courses exclusively in E.
      Depending on who I'm talking to, I change language. Some of my friends don't speak Japanese at all, so I use English. I use English with basically all my non-Japanese friends, regardless of whether they can speak or not. For my dorm friends, some of them speak very little English (like the first-years) so I use Japanese, and for those who can speak English, we usually go half-half Japanglish lol.

      Delete